Wednesday 27 September 2023

podwójne standardy

Mój ulubiony serwis ceniący dziennikarstwo itp. jedzie bez trzymanki. Najbardziej podobały mi się dziś łzawe pierdoły o Hollandowej i kimś-tam (Farna? - nie znam), co to się popłakał. Ups, gościni we łzach. I Kubuś Powiatowy się wzruszył. Ale lepsiejsze było coś niecoś o jakimś squid-game czy cholera wie jak (dzwoni mi, że Stanoski o tym nadawał, ale pół-uchem słuchałem). I jak byk napisane, że jeszcze nie wyszło, a już wiadomo, że to zły pomysł. I że igrzyska śmierci. Aha...

"Nie oglądałem, ale się wypowiem" - taka linia krytyki ostatnio często była gościnią na łamach tego zacnego przybytku rozkoszy medialnych. Ale traf chciał, że zapomniałem, w jakiej sprawie - pamięć nie sługa. Hehe! A może jednak pamiętam i po prostu kłamię? Też nie pamiętam.

Komentariat (z moim nieskromnym udziałem, podobno - ha, czasowa blokada wysyłania, cudownie!) nie zostawił suchej nitki na tych wyrzygach. Manewr? Jeden content poszedł z plotka na kulturę (serio? Powiatowy i jakaś Farna to kulatura - niech będzie), drugi z zajawki/zapowiedzi też na kulturę. Poczytałem chwilę - reality show o biciu się po mordach. Jakie medium, taka kulturwa.

Dawno nie czytałem "Wyborczej". Z domu i z głowy rzecz biorąc - w zasadzie życzę jej jak najlepiej, dawno nie czytałem Michnika, mam nadzieję, że wszystko u niego w porządku, bo człek formatu naprawdę wspaniałego. Ale to, co wyprawia młodsza siostra, bywa fatalne. Pseudomedialne puszczalstwo za starych dobrych czasów było działką dla innych podmiotów, zwanych zwyczajowo tabloidami. Czy ta młodsza siostra robi to tylko po to, żeby starsza mogła przeżyć? Zatem, z dobrego serca się poświęca? Czy po prostu lubi? Zastanawiam się, jak producenci tej papki patrzą w lustro; chyba że tak ich przeprano, że już się nie przejmują.

Jeśli do tego dołożyć pompowanie gwiazdek itp. (płotek) i szerzenie ciemnoty w postaci horoskopów - obraz nędzy i rozpaczy się wyłania oczom młodego alpinisty. Pośrednio przecież napędzają elektoratu tym, z którymi tak rzekomo walczą - przez ogłupianie ludzi.


Kurwa, i ja mam głosować +/- na tych, na których oni i ich wyznawcy i bojownicy werbalni? Psychiatryk. Choć nie, w szpitalu rzekomo personel normalny. Jeszcze nie wizytowałem, ale wszystko przede mną.

No comments:

Post a Comment