Sunday 19 February 2023

troskliwi, bulwa nać

Dlaczego potrzebne są te dane?

W [...] dbamy o Twoje bezpieczeństwo.

Dane dotyczące numer pesel i dokumentu tożsamości pozwolą nam upewnić się, że
informacje o Twoim koncie nie trafią w niepowołane ręce.


- Ja jebię; chce człowiek sprawdzić, ile gigabajtów gołych bab np. pies mu wyoglądał, a tu kolejna bramka "bezpieczeństwa". Nawet zniknęło jednorazowe wpisywanie daty ważności d.o., numery powiązane z jakimś-tam, a okienko logowania cały czas zawiera adres mailowy, mimo że od roku czy dłużej takie logowanie jest po prostu zamknięte. Żenada, kurwa.

Protokół follows:

Dzień dobry. Co mogę dla Ciebie zrobić?
 
09:02 Dzień dobry. Mam uwagi do ekranu logowania i niedziałającego wysyłania sms z danymi do logowania.
 
09:03 Numer na kartę czy abonament?
 
09:04 Chyba nie robi różnicy, ale abonament.
 
09:05 Proszę o chwilę cierpliwości. W tej sprawie przekieruję czat do odpowiedniego działu.
 
Został Pan przeniesiony/Została Pani przeniesiona do: xxxxxx

09:05 Cześć, jak mogę pomóc?
 
09:05 Witam - już przeklejam z historii, skoro nie widać... Mam uwagi do ekranu logowania i niedziałającego wysyłania sms z danymi do logowania.

09:06 Proszę opisz dokładniej niedogodności.
 
09:06 Na ekranie logowania do xxxxx jest prośba o wpisanie nru telefonu bądź adresu email.

09:07 Tak. Przy logowaniu na xxxxxx trzeba podać numer.
 
09:08 Chodzi mi o adres mailowy...

09:08 Rozumiem. Co w związku z tym?
 
09:09 Czy próbował się Pan logować na xxxxxx przy użyciu adresu mailowego, do czego wyraźnie zachęca okienko z polem tekstowym? Jeśli nie, to polecam.

09:09 Opisz sprawę dokładniej.
 
09:09 A, niedouczony robot. Cieniutko.

09:09 Nie jestem robotem i do tej pory dalej nie napisałeś o co chodzi.
 
09:10 Napisałem, ale wyraźnie pan nie rozumie. Można krok po kroku?

09:10 Napisałeś, że można zalogować się poprzez podanie numeru i maila i jest to prawda. Nie rozumiem tylko w czym problem.
 
09:11 W tym, że to nie jest prawda... Podpowiem: po podaniu maila dostaje się czerwony komunikat, że logowanie przez maila nie jest możliwe.

09:14 Przy zakładaniu konta w xxxxxx podałeś e-mail?
 
09:14 Nie pamiętam. Najprawdopodobniej tak, i przez lata logowanie w ten sposób działało. Później przestało i zgłaszałem ten idiotyczny problem kilka razy - jak widać wisi to państwu i powiewa.

09:15 Z tego co widzę w systemie to nie podałeś e-maila i logowanie odbywa się tylko przez numer.
 
09:16 I nie odniesie się pan do faktu, że kiedyś można było się logować prze email? Człowieku (?) - mogę w xxxxx wpisać maila bill@microsoft.com, a system i tak mi odszczeknie, że logowanie przez maila nie jest możliwe... Tak ciężko to ogarnąć?
Swoją drogą - kto inny potwierdził mi, że to jest niedoróbka i będzie usunięta...

09:18 Z tego co widzę w systemie to masz konto na e-mail. Ostatnie logowanie na nie było 26.09.2021 i było to błędne logowanie, więc możesz się zalogować, musisz tylko podać prawidłowy e-mail.
 
09:19 Nieprawda. Interface nie pozwala logować się przez mail - powtarzam po raz czwarty. Da się tu przesłać zrzut ekranu?

09:20 A tak przepraszam. Już to widzę. Nie ma już możliwości logowania się poprzez e-mail. Musisz logować się numerem.
 
09:21 Ok, próżna prośba do geniuszy z IT - usunąc napis sugerujący, że jednak da się logować przez maila. I następny problem - chyba trudniejszy.

09:22 Tak?
 
09:23 Jeśli zaloguję się z pomocą nru telefonu + kodu przysłanego smsem, nie mam możliwości - jak jeszcze kilka tygodni temu - podejrzeć ustawienia, stan kąta (!), pakiety itp. dla drugiego numeru - tj. tego z karty sim w routerze. Dawniej było tak, że były jakieś niezręczne prośby o uzupełnienie danych itp. - dostawało się okienko z nieco posztkowanym n-rem d.o. i trzeba było wpisać jego datę ważności. Teraz to zniknęło - dlaczego?

09:24 Na xxxxxx masz dostęp tylko do jednego numeru. Jeśli chcesz sprawdzić drugi numer to musisz się na niego zalogować. Jeśli chcesz zarządzać wieloma numerami to polecam korzystanie z aplikacji mobilnej xxxxxx.
 
09:26 Z aplikacji mobilnej korzystać nie zamierzam. Natomiast: dlaczego po wpisaniu n-ru do karty sim w routerze dostaje się typowy przycisk do wysyłania sms, ale żaden sms nie przychodzi?

09:26 SMS przychodzi na numer, który jest w routerze.
 
09:27 Pięknie, ale router tego nie wskazuje... Nawet się zalogowałem - zero, a próba jest co najmniej sprzed godziny.

09:28 Spróbuj przełożyć kartę z routera do telefonu.
 
09:28 Pan żartuje? Zdaje się Pan pracować usilnie na moją decyzję o zmianie operatora. Potwierdza Pan, czy się Pan waha? A może Pan zaprzeczy?

09:32 Próbuję pomóc. Spróbuj ponownie wpisać numer internetu na xxxxxx i zaloguj się do panelu administracyjnego routera. SMS powinien tam przyjść.
 
09:33 ZALOGOWAŁEM SIĘ CHWILĘ TEMU, PO SMS-ie NIE MA ŚLADU OD PONAD GODZINY.

09:33 Wpisz numer na stronie jeszcze raz. Możliwe, że to tylko chwilowy błąd.
 
09:35 Wpisałem. Ile czekamy?
 
09:35 Poczekaj kilka minut. Niedługo powinieneś otrzymać wiadomość
 
09:37 Zwykle na telefon przychodzi w kilka sekund, ale poczekać można. Z poprzednim czekam wystarczająco długo, żeby nie mieć wątpliwości, że coś jest po czyjejś stronie - delikatnie mówiąc - skopane.
 
Dobra, kończę to żenujące show. Dla obu stron wg mnie - a Pan sobie oceni, czy w tym ustroju - płacąc za coś, mam prawo odrobinę wymagać. Żenada wg mnie. Dziękuję za zachętę do decyzji o zmianie operatora.

No comments:

Post a Comment