Tuesday 29 August 2023

zmiękczanie

Nabyłem drogą kupna zasilacz i przejściówkę do dysków IDE/SATA i 2.5" i 3.5". Przyjszło w zaklejonym taśmą pudełku, najwyraźniej otwierane wcześniej. Podejrzane...

Raz uruchomiłem dysk i dostałem totalną kaszę na ekranie - "dwójka mi śnieży trochę", jak to w kabarecie było. Od biedy można przymknąć oko, ustawić backup i odejść np. gotować obiad czy robić kawę. Ale tak czy siak - rzecz jest wadliwa. Poza tym lepsza niespodziewajka, bo dysk padł - drugi raz po prostu się nie uruchomił, a silnik jeno postękuje; z pychu czy kopniaka nijak się nie da, a i sznurka jak w kosiarce czy motorówce też nie dali.

Wobec powyższego do procedury odzyskiwania kasy przystąpiłem z nerwem. Janusze byznesu* usiłowali bodaj 4-5 razy zadawać - jak w grze w "pomidora" - pytanie, czy zwrócić 40 pln za produkt. Żeżkurwaichzapierdolonawdupęmać - naprawdę liczą, że człowiek nie pamięta, co sam napisał kilka dni temu?! Przejechałem się po Januszach odrobinę, poponiżałem kulturalnie i przypominałem, że już dwa czy więcej razy padło: (1) za produkt, (2) za przesyłkę i (3) niech zamówią sobie przesyłkę zwrotną, a ja chętnie przebiegnę się do pączkomatu. I tak jestem ok. 30 do tyłu z racji dysku.

Stanęło na tym, że jednak zwrócą 49.99 za transakcję i zostaję z tym szmelcem - widać ani nie chcą kopać się z koniem w mojej nieskromnej osobie, ani nie chcą z powrotem szmelcu. A i konfrontacji z osobnikami z portalu do sprzedawania w ramach "dyskusji" chyba też nie. No to kwita, a ja nie wystawiam oceny, choć pióro świerzbi - przejechać się, skoro sobie ktoś nagrabił. 

Kolejna nauczka, żeby robić wywiad środowiskowy - okazuje się, że dużo ludzi ma problem z tymi zasilaczami i do 3.5" hdd po prostu się to nijak nie nadaje. Zachodzę w głowę, dlaczego - przecież 2.5 A to raczej bardzo dużo. Trzeba będzie spróbować w jakiejś naziemnej instytucji i skonsultować się z fachowcami zza lady - np. na WGE. Tak właśnie zrobię, pomyślał Stirlitz.


* nazwy nie wymieniam, bo zwrócili wszystko, więc zostałem z popsutym dyskiem 500 Gb, zerem straconych danych, bo był czysty, kabelkami itp. i wadliwym zasilaczem, który strach podłączyć do czegokolwiek; może do wiatraka czy co?

No comments:

Post a Comment