Tuesday 16 August 2022

otępienie, odc.++;

Trzeci stopień odklejenia i. od rzeczywistości. Reformułowane, bo oryginalna gramatyka jest z de wzięta, czyli z i. móżdżku.

Po poziomym, płaskim stole porusza się klocek. Jego prędkość początkowa ma wartość vp = 20 m/s. Na klocek działa siła tarcia o wartości T = 5 N. Znajdź prędkość klocka po czasie t = 5 s.

Niby normalne zadanie, ale przezabawne jest rozpędzanie klocka do ponad 70 km/h po stole. Długość rzekomo wychodzi 100 m (co najmniej - zakładając, że klocek startuje od początku blatu, a po tych 5 s dojeżdża do jego końca), no ale przecież i. nie o długość stołu pytał; a tu jacyś wredni czepialscy się znaleźli. Jaki pech.

Zatwierdzone przez panią dochtór Hannę G., specjalistę nad specjalistów! Ba - z broszurek niby do fizyki z najntisów wynika jasno, że np. o siłach bezwładności pojęcia raczej nie ma. Ale selfie z pomnikiem Albercika se zamieściła w środku, jak się jeszcze hołocie o selfich nie śniło. Klękajcie narody, wyższaja didaktika fiziki w akcji. Uczyć fizyki dobrze, znając fizykę i matematykę na naciągane trzy-mniej to tylko w Polszy potrafio. 

Śmy czasów doczekali, że na uczelni i rzekomo w Kopyrniku nad Vistulo robią ludzie tacy, że popularyzacja fizyki tam jest tak ryzykowna, jak dowiadywanie się czegoś o historii przez słuchanie czynowników w Instalacji Paranoi Narodu. Słowem - miałem pójść, ale się rozmyśliłem.

No comments:

Post a Comment