Saturday 29 January 2022

smutna historia...

Dziś "wzruszyła mnie twoja historia", czyli wylewanie gorzkich żali na MF971R - taka mydelniczka do internetów. Tak xujowego sprzętu - jak długo żyję - nie widziałem... Po logach z Linuxa (via dmesg np.) sądząc, coś jest potężnie spierdolone w tym, jak takie urządzenie jest widziane - z jakichś przyczyn ciągle się odłącza i przyłącza, kradnie "focus" okien komunikatami itp. "ZTE Modem", a za 3 sek. "No devices are available". Chuj bombki strzelił normalnie. Co ciekawsze - pod Win10 też nijak nie ruszyło, tylko dało koncert tych idiotycznych dźwięczków (podłączono-wyłączono, czasem jeden na drugi najeżdżał, tak pilno widocznie było, coby "notyfikacja" do juzera - mnie - dotarła. Dziękuję, Mikroskop).
 
I żeby jeszcze szło o filmy zaangażowane, pisanie pierdół tutaj, czy p**o i jutuba; ale nie, idzie o robotę, a w (chujowo) napisanym CMS co parę chwil trza zapisywać osiągi. No i nie daj buk, jak akurat przerwie - można w chuj roboty stracić. No dobra, ale "po co tutaj coś pierdolić", jak to ujął klasyk.
 
Jedziem:
 
Obsługa Klienta ****
 
Pani: Dzień dobry. Co mogę dla Ciebie zrobić?
 
Ja: Dzień dobry, chcę zgłosić pretensje do sprzętu, jaki dostałem do nowej umowy.
 
Pani: Reklamację można zgłosić w dowolnym salonie ****
 
Ja: Źle się wyraziłem. Chodzi o to, że jeśli sprzęt działa tak samo źle i niepowtarzalnie pod Linuxem i Windowsami, a JEDYNA możliwość korzystania bez przerw co sekundę-dwie i sygnałów przyłączenia i odłączenia w USB to WiFi. Pod Linuxem czasem działa sprawnie, ale chyba uśpienie sprzętu i wybudzenie psuje to. Z kolei w Win10 nie udało mi się tego po kablu uruchomić ani razu.
 
Pani: Proszę o chwilę cierpliwości. W tej sprawie przekieruję czat do odpowiedniego działu
 
Został Pan przeniesiony/Została Pani przeniesiona do: xxxxx
 
Pan: Cześć! W czym mogę pomóc? 😊
 
Ja: Dzień dobry, "rwie mi się połączenie". Co mam recytować? Model routera, system operacyjny, komputery?
 
Pan: W jakiej miejscowości występuje problem? 🙂
 
Ja: Zaryzykowałbym, że w każdej. Akurat teraz - wieś W-wa, pow. 100 tys. mieszkańców :D Tj. to na 100% nie jest problem zasięgu.
Tj. 99%, powiedzmy.
To samo miewałem np. w ******, ten sam efekt.
 
Pan: Proszę o chwilę 🙂
 
Ja: Ok, nie pali się :)
 
Pan: Połączenie jest zrywane nagle tak?
 
Ja: Nie połączenie routera z siecią, tylko routera z komputerem. I nie wkurzałbym się, gdyby wystąpiło tylko pod Linuxem, ale występuje też pod Win10. W praktyce uniemożliwia pracę bez użycia karty wifi. Tak jakby coś w USB szwankowało, zarówno USB 2.0 jak i 3.0. I nie jest to powtarzalne - czasem pod Linuxem działa godzinami i nie zrywa. Czasem nie da się tego utrzymać przez 2 sek. (np. jak się ma zmiany do zapisania w webowym CMS)
 
Pan: W środku routera znajduje się karta o numerze 48xxxxxxxx, zgadza się? 🙂
 
Ja: Pegasus jak widzę działa. Brawo :)
Tak;
Jedyne co mi przychodzi do głowy to wymiana firmware'u, ale chyba ostatnio nic nowego nie było (z miesiąc temu? nie pamiętam).
 
Pan: W podanej lokalizacji nie odnotowano awarii. Ponadto na koncie również nie dostrzegam nieprawidłowości mogących skutkować wspomnianymi problemami. Niemniej jednak aktywowałem mechanizm utrzymywania preferencji sieciowych.Włączenie tej opcji spowoduje ograniczenie w sterowaniu wyborem sieci po stronie ****. Ograniczy to efekt częstego przelogowywania urządzenia do sieci **** i odświeżania karty SIM co umożliwi stabilne połączenie routera z komputerem. Proszę aby za 15 minut wyłączyć urządzenie na 2,3 minuty oraz włączyć ponownie aby zmiany mogły się przeprowadzić.Następnie problem nie powinien już występować. Wprowadzone zmiany mogą nastąpić maksymalnie do 24 godzin.
 
Ja: Y...ojej, chwilę - mam problem z ostatnim zdaniem. Mam rozumieć, że zmiany nastąpią nie później niż 24h?
*za 24h
 
Pan: Maksymalny czas wprowadzenie zmian to 24h. W rzeczywistości jest to przeważnie krótszy czas 4-6h 🙂
 
Ja: Ok, rozumiem. Dziękuję, chyba czegoś się nauczyłem - nie przypuszczałem, że to może mieć związek z siecią, myślałem, że tylko ze sposobem widzenia tego czegoś przez podsystem USB... Ok; w razie czego przejdę się do salonu.
 
Pan: Jeśli wprowadzone przeze mnie czynności nie pomogą proszę o ponowny kontakt 🙂

Mam prośbę, czy mógłbyś zamknąć czat krzyżykiem w prawym górnym rogu i ocenić moje zaangażowanie i pomoc? 😊

Ja: Ok, jak najbardziej. Btw. router to MF971R
 
Czat został zamknięty przez Pana/Panią.
Dziękujemy za kontakt z naszym czatem 😊 Opinia Klienta jest dla nas bardzo ważna - czy rozwiązaliśmy Twoją sprawę?
TAK

[minął piątek, nawet działało, rwało co 2-3h - do zniesienia. A w sobotę znów chujnia... No to skoro płacę i wymagam, a jest chujnia - napierdalać należy bez pardonu.]

 
Bot: Dzień dobry
Wybierz temat rozmowy

Ja: Kwestie techniczne

Bot: Napisz jakie masz pytanie, a ja przekieruję Cię do konsultanta
 
Ja: Dzień dobry; sprawa dot. routera MF971R i tego, jak działa (i nie działa). Dziękuję.
 
Został Pan przeniesiony/Została Pani przeniesiona do: xxxxx
 
Pan: Cześć! 🙂 Opisz mi proszę sytuację, postaram się pomóc 😊
 
Ja:  Dobry. Sytuacja jest taka, że urządzenie to działa stabilnie tylko przez wifi.
Opisywać objawy przy połączeniu przez USB?
 
Pan: Tak, proszę opisz czego dotyczy problem, żebym mógł zdiagnozować jego przyczynę
 
Ja: Krótko - połączenie przez usb rwie się. W bardzo niepowtarzalny sposób, czasami potrafi działać stabilnie. Gdyby chodziło o głupoty - youtube, gołe baby itp., spoko - ale czasem trzeba popracować (akurat w źle napisanym CMS - trzeba zapisywać co parę minut). Ogólnie - frustruje. Ani razu nie udało mi się tego uruchomić pod Win10 (a nie miałem innej maszyny, żeby maszynę z Win10 wprowadzić jako "dozwoloną" dla WiFi.
 
Podejrzewam, że to sprawa związana jakoś z usypianiem maszyn, ale wcale nie jest prawidłowością, że przy "świeżo" włączonej to działa zawsze stabilnie. W dodatku włazi w życie "zawiadomieniami" o wykrywanym i odrzucanym urządzeniu USB, okna tracą "focus", muszę się z powrotem wklikiwać. Słowem - źle.
 
W czwartek pisałem o tym komuś z Państwa, podobno coś w ustawieniach routera poprawił, w piątek działało nieźle, ale dziś znów rwie. Ponieważ dużo robię w grafice, wiszenie na laptopie z wifi jest niewygodne. Pytanie - czy i co z tym można zrobić? Nie ukrywam, że wolałbym nowe urządzenie i to za darmo...
 
Kupno wifi do stacjonarnego jest wykluczone - dla samej zasady - choć pewnie byłoby rozwiązaniem.
 
Pan: Jeżeli posiadasz urządzenie z ****, możesz je za darmo wymienć w punkcie **** 🙂
 
Ja: A jaka jest gwarancja, że nowe (inne? takie samo?) "pójdzie"?
I - jeśli to nie tajemnica - czy moja sytuacja z tym sprzętem jest jakoś wyjątkowa?
 
Pan: Świadczy to o tym iż urządzenie nie spełnia swoich kryteriów oraz wymiana jak wspomniałeś będzie rozwiazanie, prosiłbym zadzwonić wpierw do salonu **** w celu wzięcia nowego urządzenia 😄
 
Ja: Wobec tego jeszcze raz pytam - czy dostanę takie samo urządzenie? Bo prawdę mówiąc po tym akurat nie spodziewam się wiele dobrego.
 
Pan: Tak 🙂 Takie samo urządzenie, lecz lepszy model 😄
 
Ja: Model, czy egzemplarz? Bo jak patrzę na opinie np. na ceneo, to widzę, że moja sytuacja wyjątkowa nie jest.
 
Pan: Ten sam model 🙂
 
Ja: Mam się ocenzurować, czy pisać wprost?
Cenzurowana wersja: przechodzę do konkurencji.
 
Pan:  Mam nadzieję, że rozumiesz, że nie jest to ode mnie zależne ☹️ .
 
Ja: Tak, oczywiście. Ale przechodzę do konkurencji, to po prostu kpina.
EOT, dzięki.
Dostarczona
Czat został zamknięty przez Pana/Panią.
Dziękujemy za kontakt z naszym czatem 😊 Opinia Klienta jest dla nas bardzo ważna - czy rozwiązaliśmy Twoją sprawę?
NIE.

No comments:

Post a Comment